Форма входу

Відгуки науковців

Гончаренко А.М., канд. пед. наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільного виховання Київського міського педагогічного університету ім. Б.Д. Грінченка

Посібник «Вчимося читати» орієнтований, з одного боку, на формування навичок читання у дітей дошкільного віку, з іншого – на розвиток інтелекту дитини, її сприйняття, словникового запасу, мілкої моторики, розвитку уявлень про навколишній світ.

Формування навичок читання автор пропонує здійснювати із залученням ілюстративного матеріалу, що дає можливість задіяти у роботу ліву та праву півкулі головного мозку, тобто поєднувати у пізнавальній діяльності як асоціативно-образне, так і логічне мислення. Обговорення з дітьми ілюстрацій, окрім того, розширює словниковий запас дітей та збагачує їхні уявлення про навколишній світ. 

Зміст посібника складає логічно вибудувана система навчально–розвивальних завдань, які передбачають багаторазове, але неодноманітне повторення букв та складів, що робить процес навчання читання цікавим для дітей та формує у їхній свідомості механізми злитого читання складів. Спочатку вони знайомляться із буквою, потім вчаться читати склади із цією буквою, відшукують склади із цією буквою в словах, складають слова із вивчених складів та читають їх. У процесі вивчення кожної букви використовуються різні види діяльності, весь час змінюючись: малювання, ліплення, вирізання, співання, пересування у просторі, групування або класифікація тощо.

 

Нечипорук Н.І., завідувач навчально-методичним кабінетом дошкільної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів

Одним із способів вирішення проблеми навчання дітей старшого дошкільного віку елементам грамоти є навчально-розвивальний посібник Л. В. Шелестової «Вчимося читати».

Даний посібник є добіркою творчих завдань щодо навчання читання з урахуванням особливостей розвитку пізнавальних процесів дітей дошкільного віку, їхніх вікових потреб. Заслуговує на увагу те, що зміст завдань передбачає поєднання різних видів діяльності, мають ігровий характер, відповідає пізнавальним потребам дошкільнят, спрямований на їхній всебічний розвиток.

Позитивно, що основна мета, яку переслідує автор, полягає не у досягненні високої техніки читання, а у формуванні позитивної мотивації діяльності, емоційного задоволення від процесу читання.

Рекомендуємо посібник до використання педагогами дошкільних навчальних закладів, батьками дітей дошкільного віку.

 

Науменко Т.І., канд. пед. наук, старший науковий співробітник МННЦ ІТ та НАН і МОН України 

Пропонований посібник Л.В. Шелестової «Вчимося читати» допомагає, з одного боку, зробити процес навчання читанню легшим і цікавішим для дітей, з іншого – сприяє загальному розвиткові дитини: її інтелекту, мовлення, дрібної моторики, сприйняття, розширення уявлення про світ. Зміст розрахований для занять із дітьми як в умовах дошкільних закладів, так і вдома.

Книжка добре структурована, завдання в ній викладено у логічній послідовності. Знахідкою є те, що ознайомлення з літерами та складами супроводжується ілюстративним матеріалом, використання якого дозволяє одночасно апелювати до двох півкуль головного мозку, а, отже, органічно поєднати логічне та асоціативно-образне мислення дитини у сприйнятті нового. Окрім того, робота з малюнками сприяє розширенню уявлень дітей про навколишній світ та збагаченню їхнього словникового запасу.

Важливим є залучення дітей до різноманітних видів діяльності (малювання, вирізання, співів, танців, конструювання, ліплення, пересування у просторі тощо), які є необхідними для розвитку дошкільнят. Систематичне виконання ігрових завдань сприяє як формуванню навичок читання, так і різнобічному розвитку дитини. В авторській методиці закладено принцип максимальної різноманітності. Для вивчення однієї букви дітям пропонується 5-6 завдань із використанням різних видів діяльності, які покликані урізноманітнити їхню діяльність, здивувати та порадувати їх.

Загальновідомо, що дошкільнята мають певні труднощі в об’єднанні букв у склади і злитому їх прочитанні. Тому авторська методика «Розвивальне читання» для дошкільнят передбачає багаторазове (але неодноманітне) оперування дитиною цією категорією з одночасним «включенням» логічного і образного мислення: ознайомлення зі складом, відшукування певних складів серед інших, виділення певних складів у словах в різних позиціях (на початку, в середині та в кінці слова), складання слів із уже відомих складів. Таке багаторазове повторення складів в різних варіантах та з використанням різних видів діяльності поступово формує у свідомості дитини механізм утворення складів.

Цінність навчально-розвивального посібника полягає у технологізованості матеріалу, що дозволяє дорослому (педагогу, гувернеру, батькам, дідусям чи бабусям) зекономити час і зменшити зусилля для підготовки занять з дитиною. Водночас, дорослий має можливість проявити власну творчість у способах подачі завдань, у використанні додаткових ігрових прийомів тощо.

 

 

 

 

 

 

Кошик
Ваша корзина порожня
Оптові ціни

Вчимося Читати 1,2:
від 10 шт. 160 грн/шт.
від 20 шт. 158 грн/шт.
від 30 шт. 155 грн/шт.
від 40 шт. 153 грн/шт.
від 50 шт. 150 грн/шт.

Ми на Facebook
Ми у Вконтакті
Організація свят

Copyright MyCorp © 2016