Вівторок, 06.12.2016, 20:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Вчимося читати (Шелестова Людмила)


Форма входу

Збірник дидактичних ігор

Розробки вихователів ДНЗ № 27, м. Вінниця Дидактична гра «Збери ґудзики у скриньки» Мета: вчити дітей розрізняти знайомі літери та знаходити їх у складах; розвивати спостережливість, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати уважність, працелюбність, кмітливість. Матеріал: скриньки, ґудзики. Хід гри: вихователь виставляє скриньки і розкладає ґудзики, показуючи їх дітям. Звертає увагу дітей на літери, написані на скриньках, і пропонує дітям назвати знайомі літери. Далі діти мають покласти ґудзики з певними складами до скриньки, на якій позначено склади з відповідною літерою. Ускладнення: 1. Прочитати склади 2. Прочитати склади навпаки. Дидактична гра «Де чий будиночок» Мета: вчити розрізняти звучання знайомої літери у слові та впізнавати зображення літери; розвивати фонематичний слух, логічне мислення, увагу. Матеріал: будиночки з літерами, картинки із зображенням живих істот. Хід гри: дітям пропонується розглянути будиночки, знайти на ньому зображення літери та назвати ті, які знайомі для них. Серед предметних картинок із зображенням живих істот знайти ті, у назві яких є звук на початку слова, що позначається цією літерою та розселити тварин по будиночках (покласти картинку біля відповідного будиночка). Ускладнення: 1. Знайти звук у середині чи в кінці слова. 2. Назвати дитинчат тварин. Дидактична гра «Впізнай букву» Мета: вчити впізнавати букви за їх частинами, складати зображення букв із частин, називати їх; розвивати логічне мислення, увагу, зосередженість; виховувати бажання читати. Матеріали: розрізні картинки із зображенням букв. Хід гри: дітям пропнується розглянути розрізні картинки із зображеннями предметів, тварин, героїв мультфільмів та скласти цілу картинку із двох окремих частин, після чого - впізнати та назвати букву, яка заховалась на картинці. Діти складають картинки, знаходячи частини, яких не вистачає, впізнають букви. Гра продовжується до тих пір, поки не буде складено усі зображення. Ускладнення: 1. Скласти букву із трьох частин; 2. Назвати слова із зображеною буквою; 3. Поміркувати, чи є в назві героя картинки ця буква. Дидактична гра «Одягни ляльку» Мета: вчити дітей розрізняти та називати букви, знаходити їх в складах; вчити читати склади зі збігом трьох приголосних; Розвивати увагу, пам'ять, фонетичний слух. Матеріал: лялька із написаним на ній складом, одяг із написаними складами. Хід гри: вихователь роздає дітям конверти із ляльками та вбранням, вирізаними із картону. Після чого пропонує прочитати склади на ляльці та на її одязі й одягнути на неї лише те вбрання, яке їй підходить. Ускладнення: 1. Запропонувати одягнути ляльку, прочитати всі склади та скласти описову розповідь про зовнішній вигляд ляльки. Дидактична гра «Прикрась ялинку іграшками» Мета: розвивати логічне мислення, дрібну моторику; виховувати самостійність; закріпити знання про голосні; вчити знаходити їх у складах. Матеріал: ялинка, зображення іграшок. Хід гри: дітям пропонується назвати знайомі літери, які написані на іграшках та прикрасити ними ялинку. Вихователь звертає увагу дітей на те, що кожна іграшка з написаними на них літерами та складами, має відповідне місце на ялинці. Діти співвідносять літери на ялинці та іграшках, знаходять подібні та чіпляють на ялинку. Ускладнення: 1. Прочитати написані на іграшках склади. 2. Скласти слово із складів на іграшках та прочитати його. Дидактична гра «Добери капелюшок» Мета: вчити дітей розрізняти та називати знайомі літери, знаходити їх у складах та читати їх; розвивати логічне мислення, увагу. Матеріал: лялька, набір капелюшків Хід гри: дітям пропонується розглянути ляльку та квіточки із зображенням літер, після чого - назвати знайомі літери, що на них зображені. Діти мають знайти капелюшок для ляльки, на якому написано склад з такою ж літерою, що і на квітці у руці ляльки. Ускладнення: 1. Придумати слово із заданим складом; 2. Скласти розповідь. Дидактична гра «Нагодуй ворону сиром» Мета: вчити дітей знаходити та читати знайомі літери та склади; зіставляти літери у складах, знаходити подібні; розвивати зорову та слухову увагу, логічне мислення. Матеріал: зображення шматочків сиру зі складами, зображення ворон зі складами. Хід гри: Дітям пропонується розглянути ворон та прочитати знайомі літери або зображені на них склади. Діти мають пригостити пташок сиром і для цього знайти той шматочок, який буде найсмачніший ( на ньому написано такий же склад, як на пташці) для цієї ворони. Ускладнення: 1. Скласти зі шматочків слово та прочитати його. Дидактична гра «Збери намисто» Мета: формувати уміння складати слова із літер; впізнавати та називати знайомі літери; розвивати логічне мислення, зорову та слухову увагу, дрібну моторику. Матеріал: кольорові шаблони-«намистинки» на ниточці, окремі «намистинки» із літерами. Хід гри: Дітям пропонується нанизати намистинки з літерами на ниточку, орієнтуючись на кольорові шаблони. Дитина має знайти відповідну намистинку, назвати літеру і накрити нею шаблон. Ускладнення: 1. Прочитати утворене слово. Дидактична гра «Хто що сказав» Мета: вчити виділяти голосні та приголосні, співвідносити їх з літерами; вправляти у вмінні утворювати склади та читати їх; розвивати увагу, фонематичний слух, мислення; звернути увагу та артикуляцію; виховувати любов до природи. Матеріал: картинки із зображенням тварин, метелики із зображенням голосних літер та картки із літерами приголосних . Хід гри. Вихователь звертає увагу на картинку із зображенням тварин на якій викладена літера, що позначає приголосний і пропонує назвати його. До тваринки підлітають по черзі метелики із зображенням літер, що позначають голосний. Вихователь пропонує утворити, а потім і прочитати склади. Таким чином дізнатись, що сказала тваринка. Ускладнення: 1. З утвореними складами придумати слова. Дидактична гра «Засвіти сонечко у кожне віконечко» Мета: вчити дітей розрізняти букви, складати з них слова, читати їх. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, слухову та зорову увагу. Матеріал: сонечка з літерами, сонечка з малюнками, картки з віконечками. Хід гри: Вихователь роздає дітям картки із віконечками. В першому віконечку кожного ряду розміщене сонечко з певним малюнком, а дитина викладає за цим малюнком слово з літер у відповідні віконечка ряду Ускладнення: 1. Діти викладають слова із складів, читають їх 2. Утворюють зі словами речення. Дидактична гра «Знайди пелюстку» Мета: вчити дітей розрізняти, і називати знайомі літери; Знаходити їх у складах групувати склади за певною ознакою. Розвивати - мислення, спостережливість, логічне мислення, пізнавальні інтереси. Виховувати уважність, працелюбність, кмітливість. Матеріал: Хід гри: Вихователь виставляє картинку гілочки з квіточками, показує їх дітям. Звертає увагу дітей, що на квіточках є склади, пропонує назвати знайомі. Звертає увагу дітей, що на окремих квіточках не вистачає пелюсток. Пропонує підібрати пелюсточку до квіточки якої не вистачає. Ускладнення: 1. Прочитати склади. 2. Прочитати склади навпаки. Дидактична гра «Подаруй дереву листочки» Мета: вправляти дітей в знаходженні знайомих букв, розвивати фонематичний слух та самостійність у виконанні завдань; виховувати уважність. Матеріал: площинне зображення дерева, площинні листочки різних дерев з зображеними на них складами. Хід гри: Вихователь роздає дітям листочки (по 6 листочків з певного дерева - берези, клена, дуба...) на яких написані склади, розміщує площинне дерево і пропонує повернути дереву його листочки. Спочатку пропонує «повернути» листочки на яких зображені склади з літерою -П- та різними голосними. Потім вихователь пропонує прочитати склади. Ускладнення: 1. Назвати дерево за зображенням листочка 2. Запропонувати скласти слово із певним складом; 3. Запропонувати скласти з утвореним словом речення. Дидактична гра «Збери сунички у кошик» Дидактична гра «Збери сунички в кошик» Мета: вчити дітей розрізняти, і називати знайомі літери; знаходити їх у складах. Розвивати - мислення, спостережливість, логічне мислення, пізнавальні Інтереси. Виховувати уважність, працелюбність, кмітливість. Матеріал: кошики, сунички Хід гри: Вихователь виставляє картинки суничок і кошики, показує їх дітям. Звертає увагу дітей, що на кошиках є літери, пропонує назвати знайомі. Далі пропонує дітям знайти відповідні літери у складах на суничках, та зібрати сунички у кошик. Ускладнення: 1. Прочитати склади. 2. Прочитати склади навпаки. Дидактична гра «Збери грибочки у кошик» Мета: Вчити дітей розрізняти та називати голосні та приголосні звуки, та літери, що їх позначають. Розвивати фонематичний слух, логічне мислення, увагу. Матеріал: Хід гри: Вихователь пропонує дітям розглянути грибочки, та назвати знайомі літери, що на них зображені. Далі пропонує зібрати грибочки у кошики, але розділивши їх на ті, що позначають голосний та приголосний звуки. Ускладнення: 1. Пригадати та назвати слова зі звуком, позначеним заданою літерою, що зображена на грибочку. Дидактична гра «Склади човник» Мета: розвивати вміння читати найпростіші склади, слова; мову, пам'ять, вміння складати ціле з частин, логічне мислення. Закріплювати вміння правильно визначати наголос у словах; кольори та вміння складати човник за кольором. Викликати у дітей радісний настрій від того, що вони читають склади, слова. Виховувати бажання читати. Матеріал: розрізні кольорові човники. Хід гри: Вихователь пропонує дітям скласти човник. Прочитати слово, яке утворилося. Дидактична гра «Які літери живуть у теремку» Мета: вчити дітей вирізняти звуки у словах назвах тварин та співвідносити з відповідною літерою, розрізняти літери і склади, складати з них слова, читати їх. Розвивати пам'ять, зорову увагу. Матеріал: теремок з віконечками, зображення тварин, ліхтарики з літерами І складами. Хід гри: Вихователь звертає увагу дітей на теремок, у якому живуть тварини, пропонує дітям назвати тваринку та дібрати ліхтарик із графічним зображенням літери, що зустрічається у назві. Ускладнення: 1. Дібрати склади. 2.Скласти зі складів слово - назву тварини. Дидактична гра «Склади квітку» Мета: вправляти дітей у вмінні читати склади та виділяти голосні і приголосні звуки, співвідносити їх з буквами; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять; виховувати любов до природи, до квітів. Матеріал: серединки квіток із голосною літерою, пелюстки із складами. Хід гри: Вихователь звертає увагу на килимок, і пояснює дітям, що на галявині сумують серединки від квітів. Сильний вітер відірвав пелюстки і переплутав їх. Пропонує дітям повернути кожній квітці її пелюстки. Діти повинні взяти пелюстку, прочитати склад, який на ній написано і покласти пелюстку біля відповідної серединки. Ускладнення: 1. З поданими складами скласти слова. Дидактична гра «Лабіринт» Мета: вправляти дітей у вмінні читати склади та виділяти голосні і приголосні звуки, співвідносити їх з буквами; розвивати фонематичне сприймання та уявлення, увагу, пам'ять; виховувати любов до природи. Матеріал: ігрове поле, приголосні літери. Хід гри. Педагог звертає увагу дітей на ігрове поле, пропонує відшукати літери, які заховались на галявині. Пропонує взяти приголосну літеру та помандрувати разом з нею доріжкою. Підійшовши до голосної літери, утворити та прочитати склад. Ускладнення: 1. Утворити та прочитати закритий склад. 2. Пригадати і назвати слово, в якому звучить цей склад. Дидактична гра «Знайди крильця метелику» Мета: розвивати логічне мислення. Виховувати уважність, активність дітей. Вчити складати двоскладові слова, читати їх. Продовжувати вчити поділу на склади різних конструкцій, визначати наголошений склад. Співвідносити прочитане із його значенням. Матеріал: тулуб та кольорові крильця метеликів зі складами. Хід гри: Вихователь звертає увагу дітей на те, що метелики дуже довго літали та розгубили свої крильця. Він пропонує дітям знайти пари крилець та прикласти їх до тулуба. Після того, вихователь акцентує увагу дітей на літерах, що прикрашають крильця. Пропонує знайти знайомі та назвати їх. Ускладнення: 1. Прочитати склади; 2. Прочитати слова (пояснити, що означає прочитане слово). Дидактична гра «Допоможи бджілці відшукати вулик» Мета: вчити дітей розрізняти, і називати знайомі літери; знаходити їх у складах. Розвивати - мислення, спостережливість, логічне мислення, пізнавальні інтереси. Виховувати уважність, працелюбність, кмітливість. Матеріал: бджілки, вулики Хід гри: Вихователь виставляє картинки бджілок і вуликів, показує їх дітям. Звертає увагу дітей, що бджілки загубились і їм потрібно знайти свої вулики. Прочитавши склади на бджілках діти знайдуть відповідні літери на вуликах та заселять їх у будиночок. Ускладнення: 1. Прочитати склади. 2. Скласти слова із складів на бджілках. Дидактична гра «Збери яблучка у відерця» Мета: вчити дітей відрізняти і називати знайомі літери; знаходити їх у складах, групувати склади за певною ознакою; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати уважність і кмітливість. Матеріал: відерця з літерами, що позначають приголосні, яблучка зі складами з відповідних літер. Хід гри: Вихователь ставить відерця на яких зображені літери перед дітьми. Звертає їх увагу на яблучка та склади, які на них. Пропонує прочитати склад або назвати знайомі літери та зібрати яблучка у відеречка з відповідною літерою. Ускладнення: 1. Скласти слово зі складів.

Кошик
Ваша корзина порожня
Оптові ціни

Вчимося Читати 1,2:
від 10 шт. 160 грн/шт.
від 20 шт. 158 грн/шт.
від 30 шт. 155 грн/шт.
від 40 шт. 153 грн/шт.
від 50 шт. 150 грн/шт.

Ми на Facebook
Ми у Вконтакті
Організація свят

Copyright MyCorp © 2016