Субота, 27.04.2024, 15:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Вчимося читати (Шелестова Людмила)


   НОВИЙ САЙТ!

   https://www.shelestova.com.ua/


Форма входу

Збірник ігор

Дидактична гра «Збери ґудзики у скриньки»

Мета: вчити дітей розрізняти знайомі літери та знаходити їх у складах; розвивати спостережливість, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати уважність, працелюбність, кмітливість.

Матеріал: скриньки, ґудзики.

Хід гри: вихователь виставляє скриньки і розкладає ґудзики, показуючи їх дітям. Звертає увагу дітей на літери, написані на скриньках, і пропонує дітям назвати знайомі літери. Далі діти мають покласти ґудзики з певними складами до скриньки, на якій позначено склади з відповідною літерою.

Ускладнення:

1. Прочитати склади

2. Прочитати склади навпаки.

Дидактична гра «Де чий будиночок»

Мета: вчити розрізняти звучання знайомої літери у слові та впізнавати зображення літери; розвивати фонематичний слух, логічне мислення, увагу.

Матеріал: будиночки з літерами, картинки із зображенням живих істот.

Хід гри: дітям пропонується розглянути будиночки, знайти на ньому зображення літери та назвати ті, які знайомі для них. Серед предметних картинок із зображенням живих істот знайти ті, у назві яких є звук на початку слова, що позначається цією літерою та розселити тварин по будиночках (покласти картинку біля відповідного будиночка).

Ускладнення:

1. Знайти звук у середині чи в кінці слова.

2. Назвати дитинчат тварин.

Дидактична гра «Впізнай букву»

Мета: вчити впізнавати букви за їх частинами, складати зображення букв із частин, називати їх; розвивати логічне мислення, увагу, зосередженість; виховувати бажання читати.

Матеріали: розрізні картинки із зображенням букв.

Хід гри: дітям пропнується розглянути розрізні картинки із зображеннями предметів, тварин, героїв мультфільмів та скласти цілу картинку із двох окремих частин, після чого - впізнати та назвати букву, яка заховалась на картинці.

Діти складають картинки, знаходячи частини, яких не вистачає, впізнають букви. Гра продовжується до тих пір, поки не буде складено усі зображення.

Ускладнення:

1. Скласти букву із трьох частин;

2. Назвати слова із зображеною буквою;

3. Поміркувати, чи є в назві героя картинки ця буква.

Дидактична гра «Одягни ляльку»

Мета: вчити дітей розрізняти та називати букви, знаходити їх в складах; вчити читати склади зі збігом трьох приголосних; Розвивати увагу, пам'ять, фонетичний слух.

Матеріал: лялька із написаним на ній складом, одяг із написаними складами.

Хід гри: вихователь роздає дітям конверти із ляльками та вбранням, вирізаними із картону. Після чого пропонує прочитати склади на ляльці та на її одязі й одягнути на неї лише те вбрання, яке їй підходить.

Ускладнення:

1. Запропонувати одягнути ляльку, прочитати всі склади та скласти описову розповідь про зовнішній вигляд ляльки.

Дидактична гра «Прикрась ялинку іграшками»

Мета: розвивати логічне мислення, дрібну моторику; виховувати самостійність; закріпити знання про голосні; вчити знаходити їх у складах.

Матеріал: ялинка, зображення іграшок.

Хід гри: дітям пропонується назвати знайомі літери, які написані на іграшках та прикрасити ними ялинку. Вихователь звертає увагу дітей на те, що кожна іграшка з написаними на них літерами та складами, має відповідне місце на ялинці. Діти співвідносять літери на ялинці та іграшках, знаходять подібні та чіпляють на ялинку.

Ускладнення:

1. Прочитати написані на іграшках склади.

2. Скласти слово із складів на іграшках та прочитати його.

Дидактична гра «Добери капелюшок»

Мета: вчити дітей розрізняти та називати знайомі літери, знаходити їх у складах та читати їх; розвивати логічне мислення, увагу.

Матеріал: лялька, набір капелюшків

Хід гри: дітям пропонується розглянути ляльку та квіточки із зображенням літер, після чого - назвати знайомі літери, що на них зображені. Діти мають знайти капелюшок для ляльки, на якому написано склад з такою ж літерою, що і на квітці у руці ляльки.

Ускладнення:

1. Придумати слово із заданим складом;

2. Скласти розповідь.

Дидактична гра «Нагодуй ворону сиром»

Мета: вчити дітей знаходити та читати знайомі літери та склади; зіставляти літери у складах, знаходити подібні; розвивати зорову та слухову увагу, логічне мислення.

Матеріал: зображення шматочків сиру зі складами, зображення ворон зі складами.

Хід гри:

Дітям пропонується розглянути ворон та прочитати знайомі літери або зображені на них склади. Діти мають пригостити пташок сиром і для цього знайти той шматочок, який буде найсмачніший ( на ньому написано такий же склад, як на пташці) для цієї ворони.

Ускладнення:

1. Скласти зі шматочків слово та прочитати його.

Дидактична гра «Збери намисто»

Мета: формувати уміння складати слова із літер; впізнавати та називати знайомі літери; розвивати логічне мислення, зорову та слухову увагу, дрібну моторику.

Матеріал: кольорові шаблони-«намистинки» на ниточці, окремі «намистинки» із літерами.

Хід гри: дітям пропонується нанизати намистинки з літерами на ниточку, орієнтуючись на кольорові шаблони. Дитина має знайти відповідну намистинку, назвати літеру і накрити нею шаблон.

Ускладнення:

1. Прочитати утворене слово.

Дидактична гра «Хто що сказав»

Мета: вчити виділяти голосні та приголосні, співвідносити їх з літерами; вправляти в вмінні утворювати склади та читати їх; розвивати увагу, фонематичний слух, мислення; звернути увагу та артикуляцію; виховувати любов до природи.

Матеріал: картинки із зображенням тварин, метелики із зображенням голосних літер та картки із літерами приголосних .

Хід гри. вихователь звертає увагу на картинку із зображенням тварин на якій викладає певну літеру, що позначає приголосний звук, і пропонує назвати його. До тваринки підлітають по черзі метелики із зображенням літери, що позначає голосний звук. Вихователь пропонує утворити, а потім прочитати склади, дізнавшись таким чином, що сказала тваринка.

Ускладнення:

  1. З утвореними складами придумати слова.


Дидактична гра «Засвіти сонечко у кожне віконечко»

Мета: вчити дітей розрізняти букви, утворювати з них слова та читати їх; розвивати увагу, пам'ять, спостережливість.

Матеріал: сонечка з літерами, сонечка з малюнками, картки з віконечками.

Хід гри: вихователь роздає дітям картки із віконечками та кілька зображень сонечка із написаними на них літерами. В першому віконечку кожного ряду розміщене сонечко з певним малюнком, а всі інші віконечка – порожні. Дитина має утворити слово, яке називає намальоване зображення у першому віконечку, виклавши сонечка з літерами у відповідні віконечка в кожному ряду.

Ускладнення:

  1. Діти викладають слова із складів, читають їх

  2. Утворюють зі словами речення.


Дидактична гра «Знайди пелюстку»

Мета: вчити дітей розрізняти, і називати знайомі літери, знаходити їх у складах, групувати склади за певною ознакою; розвивати мислення, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати уважність, працелюбність, кмітливість.

Матеріал: кольоровий картина із зображенням гілочки із квіточками та окремі пелюстки, на яких написано склади.

Хід гри: вихователь показує картинку гілочки з квіточками й звертає увагу дітей на написані на окремих пелюстках квіточки склади, після чого пропонує назвати знайомі. Оскільки на окремих пелюстках квіточок не написані склади, вихователь пропонує дітям підібрати відповідні пелюсточки.

Ускладнення:

1. Прочитати склади.

2. Прочитати склади навпаки.

Дидактична гра «Подаруй дереву листочки»

Мета: вправляти дітей в знаходженні знайомих букв, розвивати фонематичний слух та самостійність у виконанні завдань; виховувати уважність.

Матеріал: площинне зображення дерева, площинні листочки різних дерев із написаними на них складами.

Хід гри: вихователь роздає дітям листочки (по 6 листочків з певного дерева - берези, клена, дуба...) на яких написані склади, розміщує площинне дерево і пропонує повернути дереву його листочки. Наприклад, якщо на дереві розміщена літера «С», то на нього треба покласти й листочки, на яких написано відкриті склади з літеро. «С». Після виконання завдання, вихователь пропонує дітям прочитати склади.

Ускладнення:

  1. Назвати дерево за зображенням листочка

  2. Запропонувати скласти слово із певним складом;

  3. Запропонувати скласти з утвореним словом речення.


Дидактична гра «Збери сунички у кошик»

Мета: вчити дітей розрізняти і називати знайомі літери; знаходити їх у складах; розвивати мислення, спостережливість, логічне мислення, пізнавальні інтереси; виховувати уважність, працелюбність, кмітливість.

Матеріал: кошики, сунички

Хід гри: вихователь показує картинки суничок і кошики дітям й звертає увагу дітей на літери, які написані на кошиках, пропонує назвати знайомі. Далі пропонує дітям знайти відповідні літери у складах на суничках та зібрати сунички у кошик.

Ускладнення:

1. Прочитати склади.

2. Прочитати склади навпаки.

Дидактична гра «Збери грибочки у кошик»

Мета: вчити дітей розрізняти та називати голосні та приголосні звуки та літери, що їх позначають; розвивати фонематичний слух, логічне мислення, увагу.

Матеріал: кошики й грибочки із зображеними на них літерами.

Хід гри: вихователь пропонує дітям розглянути грибочки та назвати знайомі літери, які на них написано. Далі пропонує зібрати грибочки у кошики, розділивши їх на дві групи: ті, що позначають голосний та приголосний звуки.

Ускладнення:

  1. Пригадати та назвати слова зі звуком, позначеним заданою літерою, що зображена на грибочку.



Дидактична гра «Склади човник»

Мета: розвивати вміння читати найпростіші склади та слова; розвивати мовлення, пам'ять, вміння складати ціле з частин, логічне мислення; закріплювати вміння правильно визначати наголос у словах; кольори та вміння складати човник за кольором; виховувати у дітей бажання читати.

Матеріал: розрізні кольорові човники.

Хід гри: вихователь пропонує дітям скласти човник і прочитати слово, яке утворилося.


Дидактична гра «Які літери живуть у теремку»

Мета: вчити дітей розрізняти звуки у назвах тварин та співвідносити їх з відповідною літерою, розрізняти літери і склади, складати слова зі складів та читати їх; розвивати пам'ять та зорову увагу.

Матеріал: теремок з віконечками, зображення тварин, ліхтарики з написаними на них літерами і складами.

Хід гри: вихователь показує дітям теремок, у якому живуть тварини, і пропонує дітям назвати тваринку та дібрати ліхтарики із графічним зображенням літери, яка зустрічається у назві.

Ускладнення:

1. Дібрати склади.

2.Скласти зі складів слово - назву тварини.

Дидактична гра «Склади квітку»

Мета: вправляти дітей у вмінні читати склади та виділяти голосні й приголосні звуки, співвідносити їх з буквами; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять; виховувати любов до природи, до квітів, зокрема.

Матеріал: серединки квіток із написаними на них голосними літерами, пелюстки із написаними на них складами.

Хід гри: вихователь розкладає на килимку серединки квіток та пелюстки від них. Сильний вітер відірвав пелюстки, розкидавши їх по галявині, тому діти мають знайти пелюстки до кожної квітки. Діти повинні взяти пелюстку, прочитати склад, який на ній написано і покласти пелюстку біля відповідної серединки.

Ускладнення:

1. З поданими складами скласти слова.

Дидактична гра «Лабіринт»

Мета: вправляти дітей у вмінні читати склади та виділяти голосні й приголосні звуки, співвідносити їх з буквами; розвивати фонематичне сприймання та уявлення, увагу, пам'ять; виховувати любов до природи.

Матеріал: ігрове поле, приголосні літери.

Хід гри: педагог звертає увагу дітей на ігрове поле (намальовану галявину) й пропонує відшукати літери, які заховались на галявині. Після цього, вихователь пропонує взяти приголосну літеру та помандрувати разом з нею доріжкою і, підійшовши до голосної літери, утворити та прочитати склад.

Ускладнення:

  1. Утворити та прочитати закритий склад.

  2. Пригадати і назвати слово, в якому звучить цей склад.



Дидактична гра «Знайди крильця метелику»

Мета: розвивати логічне мислення; виховувати уважність, активність дітей; вчити складати двоскладові слова та читати їх; вчити ділити слова на склади та визначати наголошений склад; співвідносити прочитане із його значенням.

Матеріал: тулуб та кольорові крильця метеликів з написаними на них складами.

Хід гри: вихователь розповідає дітям про те, що метелики довго літали і розгубили свої крильця. Тому необхідно знайти кожному метелику загублене крильце й прикласти їх до тулуба, а потім пропонує назвати склади, які на них написані.

Ускладнення:

1. Прочитати склади.

2. Прочитати слова (пояснити, що означає прочитане слово).


Дидактична гра «Допоможи бджілці відшукати вулик»

Мета: вчити дітей знаходити й називати знайомі літери, знаходити їх у складах; розвивати спостережливість, логічне мислення, пізнавальні інтереси; виховувати уважність, працелюбність, кмітливість.

Матеріал: бджілки та вулики із написаними на них складами та літерами.

Хід гри: вихователь показує дітям картинки бджілок і вуликів, розповідаючи, що бджілки загубились і їм потрібно знайти свої вулики. Прочитавши склади на бджілках, діти мають відшукати відповідні літери на вуликах та заселити їх у будиночки.

Ускладнення:

1. Прочитати склади.

2. Скласти слова із складів на бджілках.

Дидактична гра «Збери яблучка у відерця»

Мета: вчити дітей відрізняти і називати знайомі літери, знаходити їх у складах та групувати склади за певною ознакою; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати уважність і кмітливість.

Матеріал: відерця із написаними на них літерами, що позначають приголосні звуки та яблучка із написаними на них складами з такими ж літерами, як і на відерці.

Хід гри: вихователь ставить відерця перед дітьми й пропонує прочитати склад або назвати знайомі літери та зібрати яблучка у відеречка з відповідною літерою.

Ускладнення:

Скласти слово зі складів.


Оптові ціни

Вчимося Читати 1,2:
від 10 шт. 180 грн/шт.
від 20 шт. 178 грн/шт.
від 30 шт. 175 грн/шт.
від 40 шт. 173 грн/шт.
від 50 шт. 170 грн/шт.

Ми на Facebook
Організація свят

Copyright MyCorp © 2024
Використовуються технології uCoz