Ранній розвиток дітей
Тема раннього розвитку сьогодні дуже популярна в
середовищі батьків , у неї багато шанувальників і не менше супротивників. У
будь-якому випадку батьки самі вирішують використовувати методики раннього
розвитку чи ні , і якщо використовувати то який з них віддати перевагу.
Вальдорфська методика
Вальдорфська методика
була створена майже сторіччя тому в Німеччині австрійським філософом і
педагогом Рудольфом Штайнером. Згідно вальдорфської педагогіки дитину слід
якомога довше (мінімум до 7 років) залишати в її власному, образно- казковому
світі.
Весь процес навчання
малюка побудований таким чином, що знання з якого-небудь предмету він отримує в
той період, коли найбільш до цього підготовлений .
Основний акцент Вальдорфська
методика робить на творчому, духовному і фізичному розвитку дитини. Діти беруть
участь у театралізованих святах, драматичних і лялькових спектаклях, навчаються
вишивання, ліплення, різьбі по дереву, обробці каменю, причому мають справу
виключно з природними матеріалами (деревом , шерстю , глиною).
Не заохочується наявність
у будинку телевізора і комп'ютера, вони є джерелами додаткового стресу і
непотрібної інформації.
Методика Марії Монтессорі
Методика Марії Монтессорі
була створена в ХІХ ст..і в Італії і названа на честь її засновниці , педагога
і доктора медицини.
Основна ідея методики
Монтессорі - максимально самостійний розвиток дитини в спеціально створеному
середовищі, основний принцип - спонукати дитину до самовиховання, до
самонавчання і до саморозвитку.
Марією Монтессорі також
були відкриті найбільш сприйнятливі періоди сприйняття світу. Особливість цих
періодів в тому, що в кожен конкретний віковий проміжок розвивається певна
ділянка мозку і, отже, завдання дорослих створити таку навколишнє середовище,
яка сприятиме розвитку навичок , пов'язаних саме з цією ділянкою .
Наприклад , період
розвитку мови триває від 0 до 6 років, період розвитку органів почуттів від 0
до 5.5, від 2.5 до 6 років у дітей найбільш активно розвиваються соціальні
навички, а в період від 2 до 3 років малюки люблять вставляти предмети в різні
отвори на підставі чого була створена ціла серія ігор, розвиваючих моторику і
мислення.
Всі розвиваючі ігри
Монтессорі побудовані так, що дитина може сама оцінювати успішність виконання
завдання, в результаті чого у дорослих немає необхідності вказувати на її
помилки, що зберігає у малюка впевненість у своїх силах, почуття власної
гідності, а також сприяє розвитку самостійності й креативності.
Методика Глена Домана
Методика Глена Домана
розроблена в кінці сорокових років ХХ ст. американським військовим лікарем,
засновником філадельфійського Інституту прискореного розвитку дитини.
На думку Домана, навчання
найбільш ефективне в період до 3 років і починати необхідно з фізичного
розвитку в перші місяці життя дитини. Малюкові необхідно надати максимальну свободу
рухів, не сповивати його, не залишати в манежі і якомога раніше починати
займатися спеціальною гімнастикою.
Вважається, що фізичний
розвиток стимулює розвиток розумовий. Основна ідея методики: випереджаюче
навчання і пріоритет зорового досвіду над усіма іншими способами пізнання
світу.
З перших днів життя дітям
протягом декількох секунд показують і обов'язково озвучують голосом серії
карток з різних галузей знань, від написаних слів і математичних карток з
точками до енциклопедичних знань: зображень рослин, тварин, великих людей та
історичних подій.
Плюси методики: малюки
легко засвоюють великий обсяг знань, рано починають читати і писати, стають
справжніми ерудитами і при цьому вони чудово розвинені фізично. Мінуси
методики: знання дитина отримує пасивно, не вчиться думати і не використовує
всі органи чуття - активно розвивається тільки зорова система, внаслідок чого
страждають творчі і дослідницькі здібності.
Методика Нікітіних
Методика Нікітіних
створена російськими педагогами-новаторами Борисом Павловичем і Оленою
Олексіївною Нікітіними. В основі системи Нікітіних лежить вільний розвиток
дитини в процесі гри, без уроків та спеціальних тренувань. Діти самі обирають
собі розпорядок і заняття до душі.
Роль батьків - брати
найактивнішу участь у дитячих іграх, не нав'язуючи при цьому свою думку і
заохочуючи прагнення малюка активно мислити і вирішувати завдання самостійно.
Розвиваючі ігри Нікітіних поєднують в собі безмежний простір для творчості,
багатофункціональність і широкий вибір рівнів складності.
Багатофункціональність
ігор дає можливість підлаштовувати їх під конкретну дитину, її інтереси і
рівень розвитку. У більшості своїй ці ігри представлені у вигляді кубиків,
таблиць і логічних задачок, спрямованих на розпізнавання і добудовування образів,
тобто на розвиток творчості, логічного і образного мислення.
В методиці багато уваги
приділяється не тільки ранньому інтелектуальному навчанню, а й гармонійному
фізичному розвитку дитини. Загартовування з дитинства, вправи на спортивних
снарядах, збалансоване харчування - все це допомагає дітям мати відмінне
фізичне та емоційне здоров'я.
Джерело: http://www.didaktika.com.ua/methods.php
|