Олеся ОРЛИК, вихователь, ДНЗ № 18 «Ясочка», м. Біла Церква, Київська обл.
Ознайомлення з водоймами ми розпочали з розгляду картини «Дід Мазай та зайці». Діти висловлювали припущення, чому із зайцями сталася біда, і де це відбулося. Дійшли спільно висновку, що весною на річці буває повінь.
Малята легко впоралися із читанням назв водойм: річка, струмок, море, вир, водоспад (посібник Л.Шелестової «Вчимося читати», ч. 2., с. 189), пригадали, в яких водоймах є багато води. В ході виконання завдання виявилося, що такі назви водойм як «вир» та «водоспад» не знайомі дітям. Їм цікаво було порівнювали назви водойм за довжиною, за кількістю букв та складів, милувалися величчю води.
Виконання наступного завдання сприяло не тільки розвитку уваги під час читання, а й закріпленню цифр: діти читали назви водойм, знаходили зображення на малюнку та позначали його відповідною цифрою (посібник Л.Шелестової «Вчимося читати», ч. 2., с. 190). Діти закріпили ще й навички орієнтації на аркуші паперу та здатність відшукувати ілюстрації та цифри, розміщені в хаотичному порядку.
Щоб у старших дошкільнят склалося повніше уявлення про водойми, запропонували їм прослухати шум моря, дзюрчання струмка, гуркіт водоспаду. А ще їм було цікаво почистити уявне озеро, після чого вони розповіли, не можна викидати сміття у водойми.
Цікаво було спостерігати за дітьми під час виконання завдання на с. 191 посібника Л.Шелестової «Вчимося читати», ч. 2. Діти із задоволенням вирізали фігури ножицями; старалися різати чітко по лінії, щоб не пошкодити слово. А потім складали половинки деталей і читали написані на них словосполучення. Ганнуся та Настя не просто перші справилися із завданням, а ще й перевірили одна одну. Запропоновані дітям завдання виявилися не складні, оскільки почали вчитися читати ще у молодшій групі.
|